Zgodnie z zapisami prawa przewozowego przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymująca się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli biletowej w środkach komunikacji miejskiej.
Od nałożonej opłaty dodatkowej pasażerowi przysługuje pisemne odwołanie do PKM Sp. z o.o. w Jaworznie. Odwołanie powinno być wniesione w terminie 14 dni od jej wystawienia. Odwołania złożone po tym terminie nie są rozpatrywane. PKM Sp. z o.o. w Jaworznie upoważniony jest do przekazywania złożonych odwołań celem ich rozpatrzenia firmie kontrolującej bilety, która nałożyła daną opłatę dodatkową.
Wzór odwołania od nałożonej opłaty dodatkowej (*.pdf)
Wpłaty kwoty wymienionej w wezwaniu do uiszczenia opłaty dodatkowej można dokonać w [Centrum Obsługi Klienta PKM]
Należność można też uiścić w każdej placówce pocztowej lub przekazać przelewem bankowym:
CPW Sp. z o.o.
ul. abpa Baraniaka 88B
61-131 Poznań
numer rachunku bankowego do wpłat:
45 1020 1068 0000 1702 0322 8244
Tytułem:
Imię i nazwisko osoby, na którą została opłata nałożona oraz numer wezwania widoczny u góry druku.
WYCIĄG Z REGULAMINU PRZEWOZÓW
WYSOKOŚĆ OPŁAT DODATKOWYCH I MANIPULACYJNYCH
W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących kontroli biletowej prosimy o zapoznanie się z pełną treścią Regulaminu Przewozów środkami komunikacji miejskiej PKM Sp z o. o.
Klauzula informacyjna zgodna z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych