Polityka prywatności Aplikacji Mobilnej

Polityka prywatności Aplikacji mobilnej PKM Jaworzno

Informacje ogólne
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Spółka z o.o. w Jaworznie szanuje prawo Użytkowników Aplikacji mobilnej PKM Jaworzno do prywatności i oświadcza, że dokłada wszelkich starań, aby nie gromadzić żadnych danych oprócz tych, które są konieczne do prawidłowego funkcjonowania aplikacji mobilnej lub tych, których gromadzenie ma na celu zwiększenie jej użyteczności.

Podstawa prawna
Wszystkie nasze działania wykonujemy na podstawie i w granicach prawa, w szczególności na następujących aktach prawnych:
1. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000).
2. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, skrót: RODO);
3. Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zmianami);
4. Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2021 r. poz. 576 z późn. zmianami).

Polityka prywatności
Niniejsza Polityka Prywatności określa sposób zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych koniecznych do realizacji usług świadczonych za pośrednictwem Aplikacji mobilnej PKM Jaworzno.
1. Aplikacji mobilna PKM Jaworzno to aplikacja umożliwiająca Użytkownikom realizację następujących Usług:

a. zakup biletów komunikacji miejskiej (Funkcjonalność Biletowa)
b. przedstawianie zakupionych biletów do kontroli przy wykorzystaniu Urządzeń Mobilnych (Funkcjonalność Kontrola Biletów)
c. uzyskiwanie informacji na temat ruchu pojazdów komunikacji miejskiej w Jaworznie (Funkcjonalność Informacji pasażerskiej)
d. otrzymywanie wiadomości o opóźnieniach i innych ważnych informacji dotyczących funkcjonowania PKM Jaworzno oraz innych dotyczących miasta Jaworzna (funkcjonalność SmartCity).

2. Urządzenia mobilne to urządzenia z systemami operacyjnymi: Android oraz iOS, umożliwiające instalację oprogramowania dedykowanego dla wyżej wymienionych systemów operacyjnych (np. telefon komórkowy, tablet).
3. Właścicielem Aplikacji mobilnej jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Spółka z o.o. w Jaworznie; ul. Krakowska 9, 43-600 Jaworzno posiadający uprawnienia do dystrybucji biletów komunikacji miejskiej lub innych usług.
4. Mobilny System Usług to system, którego właścicielem jest Multiway Systems Sp. z o.o. ul. Hoża 57/3 00-861 Warszawa , umożliwiający prowadzenie sprzedaży biletów oraz realizację pozostałych funkcjonalności przez Aplikację mobilną
5. Administratorem Danych Osobowych jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Spółka z o.o. w Jaworznie; ul. Krakowska 9, 43-600 Jaworzno; tel.: +48 32 753 55 00; e-mail: [email protected]
6. Inspektorem Ochrony Danych jest Karolina Moździerz , tel.: +48 795 579 025, e-mail: [email protected] (Inspektor jest do Państwa dyspozycji w zakresie każdej kwestii czy wątpliwości dot. Państwa danych osobowych).
7. Użytkownik to każda osoba fizyczna, która pobrała Aplikację mobilną PKM Jaworzno oraz dokonała rejestracji i z niej korzysta.
8. W Aplikacji mobilnej PKM Jaworzno Administrator danych osobowych przetwarza następujące dane osobowe Użytkownika w celu realizacji Usług :

a. imię i nazwisko,
b. numer telefonu komórkowego;
c. adres e-mail;
d. rodzaj dokumentu identyfikacyjnego;
e. informacje lokalizacyjne;
f. informacje o urządzeniu;
g. historia operacji wykonywanych przez użytkownika w tym adres IP źródłowy z którego wykonano operację.

9. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że

a. udostępnianie przez niego danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Aplikacji mobilnej.
b. każda komunikacja w sieci może prowadzić do ujawnienia pewnych informacji na temat Użytkownika. Ponadto, każda informacja, którą Użytkownik udostępnia publicznie, będzie publicznie dostępna także dla innych osób. Administrator danych nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystywanie przez Użytkownika cudzych danych osobowych bądź za działania osób trzecich, którym Użytkownik przekazał lub udostępnił swoje dane lub treści. Użytkownik nie powinien podawać swojego imienia i nazwiska, jak również innych informacji na swój temat np. adresu e-mail, hasła, loginu itp. innym podmiotom czy osobom, chyba że jest to konieczne do świadczenia Usług i wynika wyraźnie z postanowień Regulaminu Użytkowania Aplikacji Mobilnej PKM Jaworzno w ramach Mobilnego Systemu Usług.

10. Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe Użytkownika w celu:

a. rejestracji Użytkownika i korzystania z funkcjonalności Aplikacji mobilnej PKM Jaworzno
b. zawarcia umowy przewozu, oraz wystawienia faktury na życzenie Użytkownika
c. przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji, skarg lub wniosków oraz odpowiedzi na pytania
d. ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń
e. marketingu produktów i usług własnych PKM Jaworzno
f. marketingu produktów i usług podmiotów zewnętrznych, dla Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie marketingu usług zewnętrznych
zgodnie z postanowieniami Regulaminu Użytkowania Aplikacji Mobilnej PKM Jaworzno w ramach mobilnego Systemu Usług.

11. Podstawą prawną przetwarzania podanych danych osobowych o których mowa w ust 8 powyżej, w celach o których mowa w ust 10 powyżej jest:

a. umowa przewozu z wykorzystaniem Aplikacji Mobilnej PKM Jaworzno w przewozach środkami miejskiej komunikacji zbiorowej w Jaworznie zawierana pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem danych.
b. uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na:

i. świadczonych usług drogą elektroniczną, rozliczaniu transakcji użytkownika oraz na ułatwieniu w korzystaniu z tych usług i poprawie funkcjonalności tych usług
ii. ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
iii. ustaleniu, poprawie funkcjonowania usługi i budowania relacji z klientem.
iv. marketingu produktów i usług własnych orz sprzedawanych razem z partnerami

12. Administrator zapewnienia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych, w szczególności udostępnia następujące środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną:

a. zabezpieczenie zbioru danych przed nieuprawnionym dostępem,
b. dostęp do konta Użytkownika jedynie po podaniu indywidualnego loginu (numer telefonu Użytkownika) i hasła utworzonego przez Użytkownika.

13. Administrator danych nie pozyskuje jakichkolwiek informacji o płatnościach dokonywanych za pośrednictwem aplikacji. W momencie pozytywnego zakończenia płatności z tytułu sprzedaży biletu, Operator Płatności przekazuje do Aplikacji wyłączenie informację o dokonaniu płatności.
14. Dane osobowe Użytkownika będą przechowywane tak długo, jak będzie to konieczne do realizacji przez Właściciela Aplikacji mobilnej usług świadczonych za pośrednictwem Aplikacji mobilnej lub do momentu ich usunięcia na żądanie Użytkownika w tym usunięcia konta z Mobilnego Systemu Usług.
15. Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania sprostowania swoich danych, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, oraz prawo do przenoszenia swoich danych osobowych.
16. W przypadku usunięcia przez Użytkownika danych osobowych, koniecznych do realizacji przez Administratora usług świadczonych za pośrednictwem Aplikacji mobilnej, Użytkownik utraci możliwość korzystania z tych usług.
17. Administrator ma prawo udostępniania danych osobowych Użytkownika:

a. operator Płatności: DotPay S.A. ul. Wielicka 72,30-552 Kraków,
b. właściwym organom, które zgłoszą konieczność udostępnienia danych osobowych w oparciu o odpowiednie podstawy powszechnie obowiązującego prawa.

18. Aplikacja mobilna anonimowo zbiera dane statystyczne udostępniane przez system urządzeń mobilnych. Nie są to dane osobowe a wyłącznie dane nieposiadające takiego przymiotu, w szczególności dane dotyczące użytkowania Aplikacji mobilnej Dane zbierane automatycznie mogą służyć Właścicielowi do poprawy jakości świadczonych usług, w szczególności w przypadku wystąpienia błędu Aplikacji mobilnej. W sytuacji opisanej powyżej, dane zbierane automatycznie będą dotyczyły błędu Aplikacji mobilnej, w tym stanu urządzenia mobilnego Użytkownika w chwili wystąpienia błędu, identyfikacji urządzenia mobilnego Użytkownika, fizycznej lokalizacji urządzenia mobilnego Użytkownika w chwili wystąpienia błędu w tym:

a. wersję systemu operacyjnego
b. wersję aplikacji
c. nazwę urządzenia
d. numer identyfikacyjny urządzenia

19. Zbieranie danych opisanych w punkcie poprzednim odbywa się automatycznie. Dane zbierane automatycznie nie umożliwiają jednoznacznej identyfikacji Użytkownika. Nie ma możliwości zmiany bądź usunięcia danych zbieranych automatycznie.
Za zbieranie tych danych oraz sposobu użytkowania Aplikacji mobilnej odpowiedzialne są następujące usługi:

a. usługa Google Analytics, której właścicielem jest firma Google inc. Polityka bezpieczeństwa usługi Google Analytics.
b. usługa Firebase Cloud Messaging odpowiedzialna za wysyłanie komunikatów push. Polityka prywatności usługi.
c. usługa Kiedyprzyjedzie.pl odpowiedzialna za obsługę informacji pasażerskiej. Polityka prywatności usługi.
d. Usługa podkładów mapowych dostarczanych prez system (Google Maps API. Polityka prywatności Google inc., Apple Maps Polityka prywatności firmy Apple)

20. Administrator zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w Polityce Prywatności, o czym poinformuje Użytkownika za pośrednictwem Aplikacji mobilnej oraz strony WWW (link do strony WWW). Jeżeli Użytkownik nie wyrazi zgody na wprowadzone zmiany, zobowiązany jest trwale usunąć Aplikację mobilną ze swojego urządzenia mobilnego.
21. Niniejszym Użytkownik akceptuje zasady zawarte w Polityce Prywatności.